.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اهدای قلم حکم اعدام صدام به هاشمی

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام:حال‌وهوای دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ۳۱ شهریور ماه متفاوت بود. از صبح گروه‌گروه مردانی می‌آمدند که از چهره‌هایشان پیدا بود، تاریخ جنگ را می‌دانند و برای تجدید خاطرات به دیدار عضو و نماینده حضرت امام(ره) در شورای‌عالی دفاع، فرمانده عملیات والفجر، جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده جنگ آمده‌اند. دیدار، با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سخنانی که ۵ نفر از رزمندگان قبل از ایشان داشتند، گفت: «شما که رزمندگان آن سال‌ها هستید و سختی‌ها و شداید جنگ را با تمام وجود لمس کرده‌اید، جنگیدید، مجروح شدید، به اسارت رفتید و هم‌سنگران‌تان جلوی چشمتان به شهادت رسیدند، بیش از همه حق دارید که درباره همه مقاطع جنگ حرف بزنید و نقد کنید و جامعه و جوانان از شما همین انتظار را دارند و نباید از حرف‌های دلسردکننده عده‌ای اقلیت پرهیاهو برنجید».
او با تأکید بر این نکته که «شما شیعه امام علی(ع) هستید»، از آن حضرت با عنوان «نابغه تاریخ» تعبیر کرد و گفت: «همه می‌دانند که علی(ع) در آغاز هجرت در لیله‌المبیت جان‌فشانی کرد و بعدها در مکه و مدینه با تمام وجود از اسلام و پیامبر(ص) دفاع کرد، اما هنوز کفن وجود شریف نبوی خشک نشده بود و هنوز مسلمانان و نزدیکانشان لباس عزا به تن داشتند، عده‌ای مدعی اسلام، چه بلاها که بر سر امام عزیز نیاوردند!»
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، شیعیان واقعی را پیروان همه گفتار و رفتار امام علی(ع) دانست و گفت: «باید از آن امام همام یاد بگیریم که هر جا لازم است، سکوت کنیم تا این انقلاب بماند، آن‌گونه که ۲۵ سال خانه‌نشین شد تا اسلام عزیز بر باد نرود که البته حقایق اسلام و حقانیت علی(ع) بعدها ثابت و در تاریخ ماندگار شد».
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به لطف‌های مکرر خداوند به مردم ایران در تمام سال‌های دفاع مقدس، به صبر تلخ و شیرین آزادگان در زندان‌ها و اردوگاه‌های ارتش بعث اشاره کرد و گفت: «اگر تاریخ جنگ را بدون تعصبات سیاسی بنویسند، هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند ذره‌ای به خود شک دهد و تردید کند که ایران به اهداف خود نرسیده است، اما متأسفانه این روزها شاهدیم که تاریخ ملی کشور با اهداف سیاسی تحریف می‌شود».
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت مردم در طول هشت سال جنگ را لطف خداوند دانست و گفت: «نه فقط شیعیان بلکه مردم اهل سنت و پیروان همه ادیان و مذاهب، اعم از مسیحی، یهودی، کلیمی و زرتشتی فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند و از جنازه‌های خونین آنان استقبال و در کلیساها، کنیسه‌ها و اماکن مذهبی خود مراسم یادبود برپا می‌کردند».
جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اهمیت وحدت برای کشور و هشدارهای قرآن به مسلمانان که نزاع شما را فشل می‌کند و هیبتتان را می‌برد، گفت: «اکنون نیز ملت ایران به‌مراتب محتاج وحدت محکم‌تری از دوران دفاع مقدس است. هرچند اختلاف سلیقه و بحث بر سر موضوعات برای بهترشدن امور نه‌تنها بد نیست که حتی به قول پیامبر اسلام در «اختلاف امتی رحمه»، خوب است، اما کسانی که می‌خواهند وحدت کشور را مخدوش کنند باید بدانند این کار با هر هدف و توجیهی، خیانت به آرمان‌های امام، مردم و شهیدان است». آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه با بیان این نکته، «همه جبهه‌رفته‌ها، باید با هم مثل برادر باشند»، گفت: «متأسفانه شاهدیم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان دیروز جنگ که هم اسیر شدند، هم جانبازند و هم شهید داده‌اند، گلایه می‌کنند که یک اقلیت تندرو و مدعیان پرهیاهوی امروز، خود را میراث‌بر می‌دانند و از مردم طلبکاری دارند و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است». آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به انتقاد کسانی که به خاطر پایان‌یافتن جنگ ایران و عراق ناراحت هستند، گفت: «معلوم نیست این گروه دنبال چه هدفی بودند، درحالی‌که در آن مقطع هیچ بعید نبود، صدامی که بارها وحشی‌گری کرده بود، جنایت حلبچه را در شهرهای بزرگ ایران و حتی تهران تکرار کند». رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تعبیر جام زهر توسط امام(ره)، گفت: دو، سه ماه بعد از قبول قطع‌نامه، امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است». او با یادآوری عاقبت شوم و عبرت‌آموز صدام و منافقین به عنوان ستون پنجم بعثی‌ها در تاریخ، گفت: «قاضی محاکمه‌کننده صدام، بعد از اجرای حکم اعدام به ایران آمد و آن قلمی را که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد که امروز به عنوان یکی از نشانه‌های پیروزی مردم ایران در موزه ریاست‌جمهوری نگهداری می‌شود».


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.